top of page

Liefde voor illustraties

Onlangs deelde ik al mijn liefde voor illustraties met het portretje van ons drietjes dat BLDR maakte. Een tijdje terug kwam ik ook de twee toffe zussen van Novell Designs tegen die weer geheel op hun eigen unieke wijze illustraties maken!

Net even anders

Novell Designs: twee zussen in een klein dorpje in the UK. De oudste zus, Megan, kon het tijdens de zwangerschap van haar derde kind, een meisje, echt niet meer uitstaan dat er daar geen leukere dingen te vinden waren voor het kinderkamertje. Tijdens de twee eerdere zwangerschappen van haar zoontjes kocht ze al alles via Etsy en kleine bedrijfjes via Instagram (klinkt wel herkenbaar voor veel mommies, niet waar? ;-)). Daarom ging ze zelf aan de slag. Ook het niet kunnen vinden van een niet-doorsnee verjaardagskaartje in hun hometown was voor andere zus (Beth) de reden om zelf wat te maken. Ze bundelden de krachten en hun unieke illustraties en creaties waren een feit!

Megan & co.

Megan is de middelste in hun gezin en noemt zich de 'mother hen' van haar broers en zussen: een echte moeder dus maar ook heel verantwoordelijk. En ondertussen heeft ze zelf een mooi gezinnetje: Elliot van 5 jaar en Nova van 3 maanden. En jep: deze kindernamen gecombineerd waren de inspiratie voor de naam van hun samenwerking!

De echte inspiratie Megan om haar eigen bedrijfje te starten is eigenlijk nog veel mooier. Maar tegelijkertijd ook een verdrietige: haar firstborn Noah werd met 41 weken doodgeboren. Wat een immens verdriet moet dat zijn en ik kan me er amper iets bij voorstellen. Voor Megan werd het daardoor nog duidelijker: hard werken om haar kids het beste van het beste te geven werd haar belangrijkste doel. En volgens mij doet ze dat samen met haar zus op een hele eigen manier!

Beth

Beth is de jongste uit het gezin. En is het creatieve brein en de meest uitgesprokene van beide. Ze studeerde 'arts, graphics & textiles' en ontwikkelde haar eigen stijl. In de illustraties zie je haar oog voor detail terug. Het liefst tekent ze kids met kleertjes aan waarin details zitten. Allebei kozen we een foto uit van Scott in onze favoriete outfitjes met leuke printjes. Zij koos voor Scott op zijn loopauto met de longsleeve van Iek en Jet die naar hem is vernoemd. En ik de foto van Scott die met een bezweet hoofd op een trapje ergens in een dorpje aan het Gardameer zat. Met een tanktop van minirodini en een broekje van Dudes 'n Dolls. En zijn conversjes, die hij twee weken later al niet meer zou passen...

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik enorm blij ben met deze twee toffe illustraties van onze donderaap! Ik vind het zo knap: enerzijds het verbluffende detail van de kleertjes. Anderzijds de paar lijnen waarmee Scott's hoofdje en lijfje is getekend en waarmee hij tegelijkertijd zo herkenbaar zich zelf is! Via mijn instagram-account maak je kans op een prachtige illustratie van je zoontje, dochter, neefje, nichtje, petekind... Go check it out!!

Zussen

Ik vroeg aan Megan en Beth hoe het is om zo intensief als zussen samen te werken. Als zussen zijn ze natuurlijk al behoorlijk close. Ze hebben ook nog eens vrijwel dezelfde smaak, maar met elk hun eigen nuance daarin. Hun vaardigheden en eigenschappen vullen elkaar perfect aan. Ze hebben veel ideeƫn samen en, zoals het echte zussen betaamt, hebben ze natuurlijk ook wel eens ruzie.

Voor de toekomst: ze gaan hun assortiment uitbreiden met slabbetjes, poppen en ander leuks. Hun grootste droom: een echte, eigen winkel. Wat ze ook altijd blijven doen, is het blijven volgen en supporten van andere, kleine bedrijfjes omdat dat zo nodig en belangrijk is. En dat ben ik helemaal met hen eens!! Toevallig kwam ik deze quote deze week tegen en die bleef bij me hangen: "When you buy from a small business, an actual person is doing a little happy dance"! En zo is het!

Ps: hieronder nog even de 'originele' foto's, een korte samenvatting in Engels en een 'before and after'.

Summary in English

Sisters Megan and Beth started working together because in their hometown weren't enough unique items to be found for the nursery or as a gift. Megan has to kids: Elliot (5yo) and Nova (3mo). Their names combined: Novell!

One of their lovely products are those cute illustrations of your kid. You pick the photo, they'll make the illustration. They love working on illustrations of kids with detailed clothes on. We both picked a photo of Scott with our favorite outfits. It's amazing to see how detailed Scott's outfits are drawn. His head and body is made out of a few pencil strikes. But still, it is very clear it's Scott!

Together with Megan and Beth I'm hosting a giveaway on instragram! Go check it out!

Before and after:


  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon
FOLLOW ME
SEARCH BY TAGS
Er zijn nog geen tags.
FEATURED POSTS
INSTAGRAM GALLERY
ARCHIVE
bottom of page