top of page

Crazy plant lady in wording

Ok, ons huis is nog lang geen urban jungle. Toch heeft er afgelopen paar maanden gezinsuitbreiding plaatsgevonden met een serieuze plant (waarvan ik de naam ik steeds vergeet) en een kleine verzameling pilea's. En ze leven allemaal ook nog. Tot voor kort hielden planten het niet lang uit bij ons in huis maar de laatste tijd ben ik meer dan dedicated! Een paar tips hoe ik mijn pileaatjes fris en fruitig houd, lees je hier!

Spray, spray, spray!

Bij ons is het heel gauw warm in huis. Regelmatig de plantjes water geven is dan ook een must! Sinds een tijdje doe ik dat niet meer met een bekertje of gieter (want dan loop ik ook altijd meteen te knoeien..).

Ik gebruik een plantenspuit (van de Hema). De aarde spuit ik 2 Ć  3 keer per week even goed nat met de spuit. En elke ochtend spuit ik Scott's haartjes er ook even mee. Niet om zijn haar nu zo snel te laten groeien, maar om het daarna in model te brengen ;-)

EĆ©n keer peer week, meestal in het weekend, zet ik alle planten op het aanrecht en geef ik ze een flinke 'douche'. Niet alleen de aarde maak ik dan goed vochtig, ook de blaadjes spuit ik dan weer fris en fruitig.

Grow babies, grow!

Zoals jullie weten krijgen pilea's babies. Soms zitten ze helemaal aan de zijkant tegen de pot aan, soms tegen de steel aan en soms ergens daar tussen in. Als ze een stukje boven de aarde uit spieken, dan kun je ze voorzichtig afsnijden met een schoon en scherp mes. Probeer dat zo diep mogelijk te doen zodat er mogelijk al wat worteltjes aan je stekkie zitten.

Tot voor kort liet ik de stekkies wortelschieten in een klein expressokopje met water. Laatst liep ik bij FlyingTiger een mini-kasje tegen. Ik vulde hem met wat potgrond en plaatste de nieuwste baby pilea's. De grond spoot ik met de plantenspuit flink nat. En nu staat ze al een paar dagen flink te 'stomen' op het aanrecht. En ik moet zeggen: ze groeien nu echt als een malle!

Het nest verlaten

Binnenkort zijn een aantal stekkies zover dat ze het nest kunnen verlaten. Op mijn instagram-account ga ik er daarom weer een paar verloten.

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon
FOLLOW ME
SEARCH BY TAGS
Er zijn nog geen tags.
FEATURED POSTS
INSTAGRAM GALLERY
ARCHIVE
bottom of page